Lakování zadních bubnů
Po výměně zimních "plecháčů" za letní "elektrony" byl pohled na orezlé bubny zadních brzd žalostný. Prostě se to minimálně nehodí. Nejprve bylo nutné vybrat vhodnou barvu. Zadání znělo: barva na "rez" a bez základu, aby vrstva laku nebyla příliš silná.
Jako vhodná a dostupná se mi zdála "kovářská barva" ALKYTON, v odstínu něco jako tmavě šedá. Vysoký obsah kovových pigmentů vytváří matný povrch s kovovými odlesky. Tato volba se ukázala jako naprosto perfektní a oproti rádoby "tuningovým" nátěrům žlutou, červenou, nebo jinou do očí bijící barvou, to decentně doplňuje skvělý design vozu.
Demontáž samotných bubnů podle návodů nejde tak snadno, alespoň pokud máte stejně jako já na vnitřní straně bubnu lem, který se vytvoří po "vydření" brzdící plochy. Vybaven radou odborníka jsem přesně mířeným poklepem kladiva během chvilky buben shodil. Abych se vyhnul pozdějším problémům se "samoštelem", obrousil jsem lem úhlovou bruskou a jemně zabrousil vzniklou hranu. Takto zapravený buben lze snadno nasadit.
Samotné nanesení barvy jsem původně plánoval provést válečkem, štětec byl ale jednodušší a rychlejší. Výsledek sice není tak precizní, v zásadě však nevadí.
Když už jsem byl v zápalu boje, poopravil jsem lak také na předních kotoučích. Tam sice efekt není tak markantní, přesto i kotouče si zaslouží alespoň trochu té starosti.
Náhledy fotografií ze složky Brzdové bubny - lakování