Klepání v motoru
Nepříjemné klepání z motorového prostoru se začalo ozývat koncem léta při zapnuté klimatizaci, ale jen za volnoběhu. Postupem času byla tato zvuková kulisa natolik nepříjemná, že návštěva servisu byla nutná.
Po několika diagnózách (jedna horší než druhá) sundal mechanik nedávno měněný řemen hnaných "orgánů" a příčina se našla - zničená řemenice pomocných "orgánů" na hřídeli motoru. Je složená ze dvou částí zalitých gumou a právě tato gumová část řemenice byla popraskaná a zapříčinila posun dorazových čepů do mezní polohy, kdy při nízkých otáčkách čepy narážely do krajní polohy řemenice.
Po zjištění závady mechanik rozhodně nedoporučil další jízdu, takže obvolal "vrakáče" a dodavatele ND a nabídnul mi jetou řemenici za 1800,- nebo novou za 3500,- Původně jsme se domluvili na starší, ale po zjištění jejího stavu na vrakáču a neochotě snížit cenu jsme se rozhodli pro novou. Než jsem skončil v práci, byla Marejka zase klidná a předla to svoje JTD.